Karnawał to miła tradycja przepełniona muzyką i zabawą, gdzie ważnym elementem tego okresu są bale karnawałowe. Bal karnawałowy dla dzieci, to dzień niezwykły i wyczekiwany. Atrakcja ta jest bardzo lubiana przez najmłodszych, dostarczająca im wielu przeżyć i radości. Tak też było u nas.

W środę, 12 lutego w naszej szkole odbył się wielki bal karnawałowy. Tego dnia już od rana pojawiały się dzieci w kolorowych strojach. Przebrane były za bohaterów znanych bajek, w salach można było spotkać wróżki, królewny, tygryski, syrenę, ochroniarza, Spider-Mana, smerfa …  nie sposób zliczyć i wymienić tych wszystkich postaci. Niektórych dzieci trudno było rozpoznać. Wystrój sali wprowadził w radosny nastrój oraz zachęcał wszystkich do wesołej zabawy.

Kiedy pojawiły się pierwsze rytmy wesołej muzyki, to wszystkie dzieci z wielką ochotą rozpoczęły pląsy i tańce. Wszyscy bawili się znakomicie. Były „tańce – łamańce”, „Pociąg”, „Kaczuchy”. Wielką atrakcją dla najmłodszych podczas balu było spotkanie z Minionkiem, zabawy z kolorowymi balonami, bańkami, świecącymi laseczkami i liczne konkursy, w których wszyscy wzięli bardzo chętnie udział.

Zabawy, humoru i radości było co niemiara. Na koniec odbył się pokaz mody, gdzie każde dziecko mogło zaprezentować swój strój.

Kiedy czas zabawy dobiegł końca najmłodsi z żalem opuszczali salę balową. Bal umożliwił dzieciom i wychowawcom spędzenie czasu w miłej atmosferze. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości wszystkim uczestnikom.

 

 

Z okazji zbliżającego się „tłustego czwartku”, zajęcia przybrały kulinarny charakter. Uczniowie spotkali się z panią Marleną, aby nauczyć się smażenia najsmaczniejszych faworków. Najpierw pani Marlena pokazała składniki i sposób wyrabiania ciasta, a następnie rozpoczęło się wielkie wałkowanie, wykrawanie i smażenie chrustów. Najmłodsi podczas wykonywania wszystkich czynności kulinarnych, brali udział w pogadance na temat sprzętu znajdującego się w kuchni, nazw, sposobów wykonywania i podawania niektórych potraw. Dzieci dowiedziały się także skąd pochodzi nazwa faworki.

Zajęcia były wyjątkowe, dzieci przygotowały przepyszne chrusty….  więc do kuchni na zajęcia z pewnością wrócimy jeszcze nie raz. Serdecznie dziękujemy pani Marlenie za zaangażowanie oraz wspaniałą atmosferę na zajęciach kulinarnych. 

 

 W naszej szkole obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu, który jest ważnym wydarzeniem promującym odpowiedzialne i świadome korzystanie z sieci. Uczniowie klas I-III aktywnie zaangażowali się w obchody tego dnia. Każdy uczeń stworzył ciekawe prace, prezentowali kluczowe zasady bezpiecznego korzystania z sieci, ochronę danych osobowych oraz sposoby unikania zagrożeń online. Uczniowie wykazali się dużą znajomością tematu.

Dzień Bezpiecznego Internetu to międzynarodowa inicjatywa, której celem jest promowanie świadomego i bezpiecznego korzystania z sieci. W Polsce organizowany jest przez Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), prowadzone przez NASK Państwowy Instytut Badawczy oraz Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Tegoroczne obchody przypadają na 11 lutego 2025 roku, a działania edukacyjne związane z DBI mogą być realizowane od początku lutego do końca marca.

Uczniowie byli bardzo zaangażowani, a zdobyta wiedza pomoże w jeszcze bardziej świadomym i bezpiecznym korzystaniu z Internetu!

 

 

 28 stycznia 2025 r. uczniowie z naszej szkoły wzięli aktywny udział w żywej lekcji historii przeprowadzonej przez grupę artystyczną „Rekonstrukto”. Rekonstrukcja, zatytułowana „Powstanie ’44. Bitwa o Polskę”, przywołała wydarzenia z powstania warszawskiego i pozwoliła uczniom na lepsze zrozumienie i odczucie atmosfery tamtych wydarzeń. Podczas występu uczniowie mieli okazję przyjrzeć się replikom sprzętu bojowego i wyposażenia, które były wierną reprodukcją używanych przez żołnierzy narzędzi w czasie powstania. Ciekawe i barwne opowieści prowadzących, połączone z pokazem i udziałem publiczności wywołały spore zainteresowanie. Było to nie tylko fascynujące doświadczenie, ale i lekcja patriotyzmu oraz szacunku dla bohaterów tamtych czasów. Dzięki takim spotkaniom historia staje się bardziej zrozumiała dla młodego pokolenia.