18 listopada dzieci z naszej szkoły pojechały się na całodniową wycieczkę do Bydgoszczy. Dzieci udały się do Teatru "Adria" i uczestniczyły w naukowo - muzycznym show "Szaleni Naukowcy". Szaleni Naukowcy przekazali najmłodszym wiedzę ze świata fizyki i chemii. Dzieci uczestniczyły w barwnym widowisku o naukowych perypetiach niezwykłych bohaterów: Człowieka-Robaka, Igreka, Niny i Profesora Trauta. Szaleni Naukowcy to emocjonujący pokaz eksperymentów z różnych dziedzin wiedzy, podczas którego młodzi widzowie zobaczyli spektakularne doświadczenia chemiczne oraz znaleźli odpowiedzi na nurtujące pytania naukowe. Podróż do fascynującego świata kolorowych probówek, buchającej piany, pośród menzurek czy magnesów była fantastyczną przygodą. Show było pełne humoru, które nie tylko zachwyciło kreatywnym wykonaniem, ale również rozbudziło wyobraźnię każdego młodego widza. W programie znalazły się m.in.: Szalona Piana, Ciekły azot, Theremin czy pokaz laserów. Podczas show nie brakowało dobrej zabawy.

W programie wycieczki było także zwiedzanie Muzeum Mydła i Historii Brudu. Nietypowe muzeum dostarczyło dzieciom wiele emocji, gdy dowiadywały się jak to było z higieną ciała było przed wiekami. Zaskakujące były opowieści o czasach, gdy nie znano mydła. Nie trzeba było nikogo przekonywać do dbania o higienę ciała, gdyż dzieci doskonale wiedziały, że jest ono nam potrzebne dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Każdy uczestnik warsztatów wykonał swoje mydełko, dodawały ulubione barwniki, zapachy i elementy dekoracyjne. Własnoręczna praca przyniosła dzieciom zadowolenie i satysfakcję.

Wycieczka dostarczyła dzieciom mnóstwo pozytywnych emocji i niezapomnianych wrażeń. 

 

 W listopadzie Szkoła Podstawowa nr 1 w Czersku zorganizowała dla dzieci Gminny Konkurs Plastyczny "Kim zostanę, gdy dorosnę?". W dniu 08.11.2024 r. odbyło się uroczyste wręczenie nagród i dyplomów uczestnikom konkursu. W plastycznych potyczkach wzięły udział dzieci z zerówek oraz klas I-III w gminie Czersk, którzy wykazali się bogatą wyobraźnią, niezwykłymi zdolnościami plastycznymi oraz ogromną pomysłowością. Konkurs ten miał na celu rozwój kreatywności i wyobraźni uczestników, rozwijanie zainteresowań dzieci w zakresie wiedzy o zawodach, kształtowanie pozytywnej postawy wobec pracy. Komisja konkursowa pogratulowała zwycięzcom konkursu i wszystkim uczestnikom za udział w konkursie. Serdecznie gratulujemy Filipowi Miszewskiemu za zdobycie III miejsca i włożony wysiłek w wykonanie pracy. 

 

 

Dzień 8 listopada był dla naszej społeczności szkolnej dniem bardzo szczególnym, ponieważ mogliśmy z innymi dziećmi ze szkół w Polsce włączyć się do wspólnego świętowania kolejnej rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości. Nasze dzieci bardzo uroczyście uczciły ten wyjątkowy dzień. Wszystkie przyszły do szkoły odświętnie ubrane. Dzieci z naszej szkoły wzięły udział w akcji "Szkoła do hymnu" i uroczyście odśpiewały hymn polski "Mazurek Dąbrowskiego" o godzinie 11:11. Przyjmując postawę „na baczność”, wyraziły szacunek dla żołnierzy poległych o wolność kraju. Uczniowie również przygotowali i przedstawili montaż słowno – muzyczny, upamiętniający odzyskanie przez Polskę niepodległości w 1918 roku. Utwory poetyckie zaprezentowane przez uczniów oraz pieśni patriotyczne wprowadziły wszystkich w podniosły i patriotyczny nastrój. Kolejny raz przeżyliśmy wzruszenie i radość z faktu, że po 123 latach niewoli, nasza ojczyzna powróciła na mapę Europy. Na buziach dzieci malowała się radość, które dumnie prezentowały biało-czerwone kokardy narodowe.

 

W trosce o kształtowanie prawidłowych postaw, dzieci uczestniczyły w zajęciach edukacyjnych z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Warsztaty miały na celu kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych postaw oraz zapoznanie najmłodszych z podstawowymi czynnościami ratowniczymi w wypadku nieobecności osób dorosłych. Okazało się, że nasze dzieci mają już sporą wiedzę. Podczas zajęć poznały i utrwaliły najistotniejsze sposoby ratowania ludzkiego życia. Dzieci mogły poczuć się jak mali ratownicy. Największe emocje wzbudził pokaz czynności resuscytacji wykonany na fantomie. Po części teoretycznej, dzieci mogły samodzielnie wykazać się znajomością udzielania pierwszej pomocy. Ćwiczyły resuscytację na fantomie, utrwalały numery alarmowe, dowiedziały się jak wezwać pomoc przez telefon oraz utrwaliły kolejność podejmowania działań podczas udzielania pomocy.

Była to doskonała lekcja – połączenie zabawy z przekazywaniem jakże istotnej wiedzy, która może przynieść nieoceniony efekt – ratowanie życia, udzielanie pomocy osobie, która potrzebuje tej pomocy.